Ved at besøge nemforsikring.dk accepterer du vores brug af cookies. Læs mere her

Privat

I gode hænder når skaden er sket 

– historie fra det virkelige liv!

"I januar 2013 fik Ellen og Jørn sig en slem overraskelse, da de ved et tilfælde opdagede en stor vandskade i deres hus i Gårslev." 

Ellen og Jørn fra Gårslev er tilfredse kunder hos Middelfart Sparekasse og NEM Forsikring.

Netop nu bringer begge selskaber parrets historie om en stor vandskade, som de tilfældigt opdagede, da de skulle finde julepynten frem sidste år.

Det udviklede sig til lidt af et mareridt - men heldigvis følte de sig godt hjulpet af både håndværkere og forsikringsselskab, og formåede at bevare optimismen i en besværlig tid.

Klik på linket og læs hele den spændende historie med parrets egne ord.

 

Stormen tog alt

Kundernes egne ord

Men vi fik det hele tilbage

”Den 8. januar 2005 væltede stormen en hel længe på vores nedlagte landbrug. Da det skete, var vi naturligvis meget kede af situationen. Vi var meget i tvivl, om vi ville få mulighed for at bygge det hele op igen.

Da NEM Forsikring kom ind i sagen, kom der for alvor skred i tingene. Vores kontaktperson fulgte altid op på vores henvendelser og var super-god til at kommunikere. Desuden var folkene fra selskabet meget fair og dygtige til at styre sagen.

Vi har selv investeret masser af tid og penge i genopbygningen. Derfor har vi i dag en helt moderne og fuldt funktionel tilbygning, som er langt bedre end det, vi havde.

Hvis jeg skal give et råd til andre, er det, at man skal være sikker på, at man er dækket ordentligt ind. Mange af dem, som blev ramt af stormen, var sumforsikrede i andre selskaber. De fik bare en fast éngangs-sum, som var helt urealistisk i forhold til bygningernes reelle værdi.

I samarbejdet med NEM Forsikring har vi aldrig følt, at det var os, der sad med aben, selvom det jo var vores bygning.”

Bettina Abild Jensen

 

Ét indbrud

Kundernes egne ord

Kommer sjældent

”Som fodboldmålmand på højt plan ved jeg alt om, hvordan man vogter sit mål. Men da jeg i løbet af kun en måned oplevede hele tre indbrud i mit hjem, fik jeg brug for hjælp.

Min første reaktion var naturligvis at ringe til politiet. Men umiddelbart derefter ringede jeg hver gang til NEM Forsikring. Alle 3 gange lyttede de til mit problem, hjalp mig praktisk og dækkede alle mine tab.

Hele to gange fik jeg stålet et splinter nyt 50” TV til en samlet værdi af 50.000,- kr. Desuden mistede jeg en hel masse andet, primært elektronik, AV-udstyr og andre værdigenstande.

Det er i sagens natur en både træls og meget ekstrem situation, som jeg aldrig håber at skulle opleve igen. Derfor har jeg nu sikret mit hjem med kameraer og alarm. Det var også min samvittighed, der krævede det... det er min måde at vise NEM Forsikring min gode vilje.”

Charlotte K. Madsen

 

Fortæl mig...

Kundernes egne ord

...hvad jeg har brug for!

"Fortæl mig, hvad jeg har brug for!" Sådan lød opfordringen fra Oluf Grønkjær, Skødstrup, til NEM Forsikrings assurandør, da Oluf ville have gennemgået sine gamle forsikringer. En gennemgang, der endte med, at Oluf valgte at skifte til NEM Forsikring.

- Jeg har det med mit forsikringsselskab lidt ligesom med banken – det er ikke noget, man bare skifter. Men jeg ville gerne have gennemgået vores gamle forsikringer. Derfor bad jeg Tommy Foverskov fra NEM Forsikring komme ud og give os et bud på, hvad de kunne tilbyde os, fortæller Oluf om sin oplevelse.

Ingen grund til overlap

Oluf havde tidligere uden held forsøgt at få sit gamle forsikringsselskab til at gennemgå sine forsikringer. Hans opfordring var derfor helt enkel: “Fortæl mig, hvad jeg har brug for!”.

- Gennemgangen var super, og jeg var rigtig glad for forløbet. Mine tidligere forsikringer var gode nok, men nogle steder var der overlap, og Tommy var god til at fortælle os, hvad vi ikke havde behov for, forklarer Oluf.

Det endte med, at Oluf tegnede nye forsikringer på hus, indbo, ulykke, to biler og autohjælp hos NEM Forsikring.

Det kan også blive for stort

- Jeg synes bare, nogle firmaer bliver for store. Jeg har det fint med at være i et lille selskab nu, som jeg mere føler, jeg er en del af. Det har helt sikkert været en positiv oplevelse, og jeg har også anbefalet det til andre og har nu bedt om, at vi også skal gå igennem mit firmas forsikringer, pointerer Oluf.

Oluf Grønkjær

 

Erhverv

Uden dækning for driftstab...

Kundernes egne ord

...havde jeg været færdig

”Jeg er aldrig kommet så hurtigt i tøjet, som den februar-morgen, da telefonen ringede kl. 5.15. Mine medarbejdere fortalte, at taget på fabrikken var brudt sammen under snetrykket, og at alt strøm var gået. Desuden lå der 10 cm vand i hele montageafdelingen, fordi et vandrør var knækket.

Montageafdelingen, som er på ca. 1200 m2, er hjertet i virksomheden. Derfor var skaden et lammende slag for hele produktionen. Da jeg kontaktede NEM Forsikring kom de lynhamrende hurtigt ud af ”busken”. Få timer efter holdt jeg et meget konstruktivt krisemøde med selskabets skadeschef og den tilknyttede taksator. Inden vi gik fra hinanden, havde vi en køreplan for, hvordan genopbygningen skulle køre.

I runde tal har arbejdet varet et halvt års tid og koste et tocifret million-beløb inkl. drifttabsdækningen. Og hvis ikke jeg havde haft den, kunne jeg lige så godt have lukket fabrikken. Derfor gambler man med sin virksomheds eksistens, hvis man ikke dækker sig ind mod de enorme omkostninger ved den slags skader.”

Curt Berggren, direktør
Møbelfabrikken Cube Design A/S
www.cube-design.dk

 

Et hus med ansvar…

Kundernes egne ord

"I 2008 gennemførte vi et generationsskifte i Uldum Huse. Jeg blev ny ejer og valgte at fortsætte med samme momsnummer, som mine forældre havde inden ejerskiftet. Mange vælger at skifte momsnummer i sådan en situation, fordi det kan være en måde at komme ud af nogle eksisterende aftaler og få en umiddelbar gevinst.

Men i Uldum Huse er en aftale en aftale. Jeg kan ikke se, hvorfor vores tidligere byggerier ikke skal have nøjagtig samme garanti, som de ville have uden et ejerskifte. Det handler om troværdighed og ansvarlighed. Vi tror på, at kunderne vælger os, fordi de kan stole på os, og fordi vi står inde for det, vi laver.

De værdier hænger godt sammen med NEM Forsikring. Det er et forsikringsselskab med personlig service. Faktisk så personlig, at vi blev inviteret til frokost, da vi blev kunde i selskabet. På den måde fik vi ansigt på de alle de medarbejdere, vi taler med.

Jeg er overrasket over, hvor nemt det er at være kunde, og hvor god vejledning vi får i NEM Forsikring. Vi kan altid få et svar, og der går på ingen måde russisk bureaukrati i den. Det er noget helt andet end at være kunde i et stort forsikringsselskab, hvor de måske ikke aner, hvem man er, når man ringer.

Udover vores egne erhvervsforsikringer tegner vi cirka 30 private byggeskadeforsikringer om året – en for hvert hus, vi bygger – og derfor er det afgørende for os, at vi har et pålideligt og kvalitetsbevidst forsikringsselskab.”

Jeannette Jørgensen, indehaver

Uldum Huse A/S

www.uldumhuse.dk/

 

Stor bil - Stort ansvar

Kundernes egne ord

Omtanke; et andet ord for kvalitet

”I en trafikulykke er det næsten altid lastbilen, som får skylden, da vi jo er gadens tunge drenge. Blandt andet derfor er det ikke alle selskaber, som vil forsikre en vognmand. Desuden koster en bil som min nye Volvo FH 12 næsten 2 mill. med trailer. Og der er jo altid en risiko, når man kører rundt i trafikken med et 16 meter langt vogntog lastet med 30 tons containere.

I vores firma har vi kørt skadesfrit i 5 år. Jeg tror, at det er fordi vi altid prøver at tænke os om og være omhyggelige, med det vi gør. Men selvom vi hele tiden forsøger at være på mærkerne og tænke frem i trafikken, kan man jo ikke være sikker på, at alle andre gør det samme.

Jeg er helt sikker på, at jeg er mere omhyggelig end mange af mine mandlige kollegaer. Hvis jeg fx skal bakke til en rampe, står jeg gerne ud af bilen og tjekker afstanden, for ikke at ramme væggen. Det kan godt være, at det tager et par minutter ekstra, men for mig er det helt naturligt. Faktisk forventer jeg, at mit forsikringsselskab har samme holdning til deres arbejde – det handler om at levere kvalitet.”

Mia Olsen, Vognmand
Vognmanden på toppen
vognmandenpaatoppen.dk

 

Mere end varm luft...

Kundernes egne ord

Da iværksætter Paul Riis Arndt i efteråret 2007 lancerede solfangeren DanSolar, gik der blot fire hektiske dage, før han måtte melde alt udsolgt.

”Den allerførste DanSolar-prototype udviklede vi ude i min kollega Johns garage. Det var en fantastisk fornemmelse, da vi første gang testede den på en kold vinterdag og oplevede, hvordan den i løbet af få sekunder fik lavet dejlig varm luft ud af solens stråler, på trods af det var fem minusgrader udenfor”, fortæller Paul Riss Arndt begejstret.

I den første opstart gik tiden med produktudvikling og at få skabt kontakter til investorer og i følge Paul er forsikringer nok sjældent det, som en iværksætter tænker allermest på i den fase. Faren er bare, at man som nystartet står rigtig dårlig rustet, hvis noget skulle gå galt.

Hos DanSolar anbefaler de derfor andre iværksættere, at de så tidligt som muligt i projektfasen tager en snak med forsikringsselskabet om planerne. "Det er jo ret komplicerede løsninger rent forsikringsmæssigt. Hvis fx en underleverandør brænder os af, er vi på den. Vi kan ikke bare ringe til en anden, for det tager lang tid at få produceret delene”, forklarer Paul.

I dag er produktionen insourcet fra udlandet til Danmark, så der nu står både halvfabrikata og helt færdigsamlede DanSolar på flere adresser. Derfor er der blvet set nærmere på DanSolars løsøreforsikring, i tilfælde af brand eller vand- eller tyveriskade på et af lagrene.

Samtidig er det i følge Paul vigtigt at kende de præcise salgs- og leveringsbetingelser, hvis der sker noget under transporten. ”Når man som os arbejder med halvfabrikata, skal man fx sikre sig, at det er underleverandøren, der har ansvaret for produktet, så længe det er i vedkommendes varetægt”, lyder rådet.

Paul Riis Arndt, stifter

DanSolar

www.dansolar.dk

Kontakt kundeservice


Vi står altid klar til at hjælpe dig hvis du har spørgsmål.

70 77 77 77
mail@nemforsikring.dk



Middel

121 kundeanmeldelser på


Hans Christian Mikkelsen

Apr 25

Anmeldelse af NEM Forsikring

Ærligt forsikringsselskab, fornuftige priser. Kan absolut anbefales.

Elise Mehlkjær

Apr 04

God service hurtig behandling

God service hurtig behandling

Winnie Larsen

Apr 06

Service til go pris

Hurtig venlig og effektiv ekspedition samt gode priser.

flemming carlsen

Apr 14

Nem og hurtig ekspeditionstid ved …

Nem og hurtig ekspeditionstid ved skade. Priserne er også rimelige hvis du samler dem alle.